zondag 11 januari 2015

Winter tafelloper

Ondanks dat het op dit moment qua weer meer op herfst dan op winter lijkt, was ik de herfst tafelloper wel even zat.
Die mag in september weer uit de kast komen.
Maar ja, dan moet je iets anders maken.
Despite the fact that the weather feels more like autumn than winter, I was getting fed up with the autumn table runner. I will love to see it in September, but for now I'll put it away. 
The only thing is that I have to create a new one. 

De eerste inspiratie waren de kleuren. Ik wilde in ieder geval werken met wit en lichtblauw.
Toen verder gezocht.
Een geweldig paperpiece patroon gevonden.
http://www.pinterest.com/pin/287667494924569358/
En van daaruit weer verder gekeken in de kast wat voor stoffen ik had die in mijn kleurschema pasten.
Lang leve een grote voorraad. (al wordt hij langzamerhand wat kleiner)
En één voor één de blokken gemaakt. 
I used the color as inspiration. I knew I wanted to work with white and light blue. On pinterest I found a great paperpiece pattern
http://www.pinterest.com/pin/287667494924569358/
The next step was looking in my stash which fabrics I could use. (I love my stash, eventhough it gets smaller already)
Then I made the blocks...


Ondertussen had ik eigenlijk nog niet in mijn hoofd hoe het eindresultaat moest worden.
Qua grootte wilde ik in ieder geval 5 blokken.
In the mean time I really didn't know what the endresult should look like. 
For size I wanted to use 5 blocks.

Toen die af waren ermee puzzelen en kijken hoe ik het mooi vond.
De achterkant uiteindelijk met jeans afgewerkt.
En de randen met wit katoen en een restje (5cm over!) turquoise biaisband.

Halverwege vond ik mezelf wel een beetje té optimistisch bezit,
eigenlijk nog niet veel quilt-ervaring en dan zonder patroon werken.
Maar ja, dat maakt het creëren ook weer zo enorm leuk!
Dus stug doorgaan.
Ik heb hier zeker weer veel van geleerd. Een volgende keer pak ik een aantal dingen anders aan én een aantal zeker weer precies zo :)

Kortom... een heerlijk project én zeer tevreden met het eindresultaat.





Nog even een foto van de herfstquilt..... 

When the blocks were finished I started swapping them around to see what I would like. 
The backside is finished with denim. And the edges with white cotton and some leftover turquoise biais binding. 

Halfway during the project I got kind of discouraged. I don't have too much quilt experience and to start this without a pattern? But on the other hand ..that's what makes creating so much fun! 
So I kept on going.. 
I have learned a lot from this project. Next time I will definitely do some things totally different and some things exactly the same.
All in all a great project to make and very happy with the end result. 

(last photo is one of the autumn table runner)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten