maandag 21 januari 2013

Een zomercollectie ontwerpen

Nu ik weer langzaam op gang kom komt er natuurlijk voor mezelf ook de vraag wat ik wil gaan maken.
Er staat altijd heel veel op mijn wensenlijstje.
Maar het leukste zou ik op dit moment vinden om aan een project te werken.
Dus heb ik besloten voor deze zomer voor mezelf een mini collectie samen te stellen.

De collectie zal deels bestaan uit eigen patronen, bestaande patronen en sommige gekochte stukken.
Ik wil niet de druk op mezelf leggen om alles zelf te ontwerpen en maken, maar juist even het plezier beleven van creƫren.

Dus ben ik al op zoek geweest naar de trends en kleuren van komende zomer.
Tot ik me iets realiseerde. Ik hoef niet zo nodig met de trends mee te gaan.
Wat ik wil is een collectie aan kleding waar ik me fijn in voel, plezier aan beleef en die bij mij en mijn figuur past.
Als daar toevallig dingen in voorkomen die in het modebeeld passen, leuk.. Maar absoluut niet noodzakelijk.

Het loslaten van trends maakt het wel makkelijker. Ik wil in ieder geval proberen zoveel mogelijk uit eigen voorraad te werken. UWYH (use-what-you-have) dus.  En ik heb genoeg voorraad dus dat moet gaan lukken.

De komende tijd dus maar eerst aan de slag met inspiratie zoeken en ontwerpen.
Te beginnen met een moodboard. Gelukkig maar dat mijn memobord nu klaar hangt om de inspiratie te ontvangen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten