dinsdag 22 januari 2013

Inspiratie voor de zomercollectie

En dan is de eerste stap van een collectie natuurlijk op zoek te gaan naar inspiratie.
Je zou denken dat het makkelijk is.. maar.. ik merkte dat er zóveel inspiratie is, dat het moeilijk kiezen is.
Prachtige dingen kwamen voorbij, maar vaak vond ik die dan geschikt voor 1 outfit en niet voor meerdere.
Of als ik er meerdere zou willen maken, dat het téveel op elkaar zou gaan lijken.

Grappig genoeg was de juiste inspiratie al die tijd gewoon recht voor mijn neus.

Een prachtig schilderij of eigenlijk is het een wandkleed.
In 1990 had mijn moeder mij meegenomen op reis door Guatemala en Panama. Een hele mooie en indrukwekkende reis.
Dit wandkleed hebben we in Guatemala op de markt in Chichicastenango gekocht.
Eenmaal thuis heeft mijn moeder die laten inlijsten.
Al die jaren is dit schilderij met mij meeverhuisd. Het doet mij terugdenken aan een hele speciale tijd met mijn moeder.
En ondanks dat zij al in 1994 is overleden voelt zij hierdoor altijd heel dichtbij.

De collectie wil ik laten inspireren door de kleuren en warmte die het schilderij uitstraalt.

Als ik op dit moment in mijn kast kijk, zie ik, ondanks dat ik veel mooie diepe kleuren gebruik, dat ik vaak als veilige basis bij zwart blijf.
Mijn uitdaging is voor deze collectie geen zwart te gaan gebruiken.

De volgende stap wordt de inspiratie op mij in laten werken en bedenken wat voor kledingstukken ik hierbij wil ontwerpen.
Wordt dus vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten