woensdag 23 januari 2013

Opbouw van de zomercollectie

Goed, het thema is gevonden. De naam van de collectie ben ik nog niet helemaal uit, maar dat kan ook op een later tijdstip.
Belangrijker is, waar gaat de collectie uit bestaan.
Met hoeveel kledingstukken kan ik mezelf in de zomer afwisselend genoeg kleden.

Natuurlijk heb ik van vorige jaren ook nog zomerkleding liggen.
En die zal ook zeker gedragen worden. Echter vind ik het leuk om totaal iets nieuws op te zetten.
Als bestaande dingen daarbij passen en het aanvullen is dat natuurlijk geweldig, maar de collectie moet een opzichzelfstaande eenheid zijn.

Om te kijken hoeveel stukken ik nodig heb heb ik online informatie gezocht, in mijn collectie boeken gesnuffeld en daarna heerlijk gepuzzeld met alle mogelijkheden. Het principe van SWAP (sewing with a plan) klonk mij heel logisch in de oren.

Dus dat heb ik als basis genomen. En daarna het geheel aangepast naar het seizoen en mijn wensen.

Uitgaande van een gebruik van 2 basiskleuren en daarbij passende print en nog een extra uni-kleur wordt de eerste opzet nu als volgt:
  1. jurk - lang - in een printstof
  2. rok - lang - in een basiskleur
  3. rok - lang - in een printstof
  4. broek - rechte pijp - basiskleur 1
  5. broek - wijde pijp - basiskleur 2
  6. shirt / topje - basiskleur 1
  7. shirt / topje - basiskleur 2
  8. shirt / topje - print
  9. shirt / topje - extra uni-kleur
  10. blouse - print
  11. vest - basiskleur 1 of 2 of extra uni-kleur
  12. jas - basiskleur 1 of 2 of extra uni-kleur
  13. tas - groot
  14. tas - klein
 Nu begint het uitzoeken van de patronen. De stapel met tijdschriften ligt klaar. Pot thee is gezet.. Dus ik ben voorlopig niet bereikbaar..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten